Storytime - Hogyan kapcsolom ki az agyam

Kedves Olvasó!

    Először is szeretném leszögezni, hogy ezek csak az én személyes tapasztaltaim, azonban szeretném őket megosztani, hátha más is van hasonló helyzetben és talál egy-két hasznos infót.
   Az utóbbi időben rengeteg stressz ért az életem minden területéről, akár a tanulás részéről, akár a blog körüli dolgok miatt, mert rengeteg ötletem volt, de semmi idő megvalósításra és magánéletben is. Egyre feszültebb lettem és mivel amúgy is hajlamos vagyok szorongásra csak egyre nehezebb lett minden. A véghajrában amúgy is szeretek még egy kicsit hajtani magam és kihozni minden helyzetből a legtöbbet, még egy oldallal többet írni, még egy tételt megtanulni, még egy órát fent maradni és dolgozni valamin ahelyett, hogy normálisan kipihenném magam. Nem először hajtottam magam a kimerülésig és éreztem már, hogy közeleg ismét a mélypont, azonban 2-3 hétnyire voltak már csak az érettségi vizsgáim, azaz még nem dobhattam el mindent, hogy napokat aludjak át, hogy ismét normálisnak érezzem magam. Muszáj volt keresnem valami megoldást, amivel kicsit lazítani tudok.


   Először is ezt a zenét találtam, amelyet a Marconi Union a British Academy of Sound Therapy-val közösen készített, mely állításuk szerint 65%-kal csökkenti az általános szorongást és 35%-kal a nyugalmi pulzusszámot. Vezetés közben nem is ajánlott hallgatni, mert altató hatása van.
   Azt nem tudom megmondani, hogy ezek a számok mennyire tesznek eleget a valóságnak, azonban a pulzusszámom érezhetően képes csökkenteni, ami nagyon-nagyon meglepett. Ha nagyon ideges vagyok vagy elkap a szorongás tudom, hogy ehhez a dalhoz kell nyúlnom és segít egy kicsit megnyugodni, egy próbát úgy gondolom mindenképp megér. 

   Ennyi azonban nem tudta megoldani az összes problémát, ami az elmémben kezdett halmozódni és elmérgesíteni egymást. Tudtam, hogy a testmozgás oldja a stresszt, azonban sosem találtam olyan mozgásformát, amit szívesen végeztem volna, plusz nem vett el az életemből 1-1,5 órát, ami a legnagyobb hajtás közepette nagyon sokat számított. 
   Véletlenül futottam bele egy jógás cikkbe a neten és az első dolgom volt, hogy rákeressek a Youtube-on kezdőknek való jógaórára. Boho Beautiful csatornáját dobta ki elsőnek és amint kipróbáltam a lentebb látható videót tudtam, hogy jó helyen járok. Mindössze 20 percet igényel az életemből, nem kell túlságosan nagy erőfeszítéseket megtennem, ami után meg sem akarok mozdulni már aznap, viszont átmozgat és megkívánja tőlem a koncentrációt a testemre és egy kényelmes erőfeszítést, ami még jól esik. 

   Nem teljesen edzetlenül kezdtem bele a jógába, de már 1-2 hét után éreztem, hogy egyrészt sokkal rugalmasabb lettem, sokkal többre vagyok képes, mint az elején (ami meglepően nagy sikerélmény volt, jó buzdítás a folytatásra) másrészt pedig arra 20 percre teljesen el tudtam szakadni az iskola, blog és minden mástól. Ellazultak az izmaim és ellazult az elmém is, a jóga és pilates videókhoz még angoltudásra sincs igazából szükség, bár a gyakorlatok helyes elvégzésében azért jó segítség. 
   Rengetegféle videót találni a csatornán erősítéstől fogyásig vagy akár stresszre és szorongásra is. 

   Illetve találni jó néhány irányított meditációt is, melyek 10-15 percesek és nekem nagyon sokat segítettek helyesebb irányba terelni a gondolataim. Ez is szintén egy olyan dolog, ami eltereli a figyelmet és maximális odafigyelést igényel, nem hagy visszakalandozni a kínzó gondolatokhoz, amik elől menekülnék. Angol tudás itt viszont nagyon fontos, de biztos vagyok benne, hogy magyarul is találni hasonlókat, én csak szeretek a jól bevált dolgokhoz ragaszkodni.

   Nincs mindennap időm mindegyikre és nem is érzem szükségét, de a jógát próbálom a lehető legtöbbször beiktatni, ha csak az ötperces hátfájásra való videót is és fenntartani a rendszert. A meditáció és a nyugtató zene pedig ott van, ha érzem, hogy kezdenek összecsapni a hullámok. 

   Koránt sem gondolom, hogy ezek a probléma megoldásai lennének, mert nem magát a problémáim rakják helyre, azonban egyfajta "fájdalomcsillapítóként" kiválóan működnek, segítenek, hogy koncentrálni tudjak és minden úgy menjen, ahogy szeretném. Külső segítség, hogy kicsit jobban érezzem magam és képes legyek dolgozni azokon a dolgokon, amiket a jövőmben látni szeretnék. 
   Nagyon fontosnak érzem még, hogy nekem is be kellett látni, hogy a megfelelő mennyiségű alvás , vízbevitel és étkezés nélkül nem működik semmi sem, a maximumot csak akkor tudom kihozni magamból, ha test és az agy is képes koncentrálni és nem a kávé tart ébren vagy az éhség foglal le. Vagy, hogy miért rontottam el hat éve május 22-ét. Apróságok, amik fontosak.

   Ha hozzám hasonló helyzetben vagy, csak adj magadnak egy kis időt a kikapcsolódásra, saját magadra és a pihenésre, figyelj oda a tested jelzéseire meg minden ilyen nagy gondolat, amit már milliószor elismételtek. Sajnos egy bizonyos pont után már akármennyire hajtjuk magunk nem vagyunk képesek olyan szintű munkát végezni, mint szeretnénk vagy kellene, nekem is be kellett látnom, hogy meg kell találni az egyensúlyt, még ha nem is egyszerű. 

   Írói válságban is könnyebb visszakerülni arra a bizonyos lóra, ha minden egyéb szükségletünk rendben van és nem másfelé jár az eszünk, személy szerint sokkal inkább képes vagyok írni, ha a testem már fáradt, sötét van, csend körülöttem(!), nyugodt és biztonságos hely, ahol megszülhetem a következő történetem. De ez már önismeret kérdése.

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést, találkozunk jövőhéten!


Niki   

Megjegyzések

  1. Szia! :)
    Nagyon tetszett ez a poszt! Egyrészt, mert én is nagyon stresszes, szorongós vagyok, gyakorlatilag a semmi miatt is olyan gyomorgörcseim vannak, hogy ki se akarok mozdulni otthonról, másrészt eszembe juttattad, hogy ki akartam próbálni a jógát, amitől mindig ódzkodtam kicsit, de most meghoztad a kedvem.
    U. I.: A Weightless rövidebb változatát elalváshoz használom :D
    Minden jót:
    Ginny

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm! :D Én is sajnos, de muszáj néha kimászni a komfortzónából.
      Jógát mindenkinek, azóta a barátaim is elkezdték és ők is megszerették, remélem neked is beválik majd. :D
      Úú, ez egy jó ötlet! Ki fogom próbálni.

      Niki

      Törlés

Megjegyzés küldése