2018. március 20., kedd

Le a tavaszi fáradtsággal!

Kedves Olvasó!

Szerencsére én nem vagyok frontérzékeny, így nem különösebben viselnek meg a kisebb időjárás változások, de amint besüt az ablakon az első erőteljes napsütés, én máris álmos leszek és tudom, hogy eljött az évnek a bizonyos időszaka, amit nem, vagy csak nagyon nehéz elkerülni: a tavaszi fáradtság. Évek óta küzdök ellene, mert nincs időm lustálkodni, így most csokorba gyűjtöttem az én praktikáim, hogy segítsek nektek is. 


1. Víz az alapja mindennek

Mindenki kívülről fújja már, hogy a napi 2-2,5 liter vízre alapvető szüksége van a szervezetünknek, de valahogy a mindennapokban kemény feladatnak tűnik bevinni a megfelelő mennyiséget. Ha nem hidratáljuk belülről megfelelően a szervezetünket, az kihat a koncentrációra, fájhat a fejünk és még fáradtabbnak érezhetjük magunkat. Érdemes mindig magunknál tartani legalább egy 3-5 deciliteres üveget ízesítetlen, szénsavmentes vízzel és kortyolgatni belőle a nap folyamán is. Egy kis üveg bármelyik táskába belefér és nem is nehéz. Otthon pedig tartsunk magunk mellett egy poharat, amivel később utána tudunk számolni, hogy hol tartunk a napi vízfogyasztásban.


2. Vitaminokat elő

A fokozott vitaminbevitelre általában télen szokták felhívni a figyelmünket, de a tavaszi fáradtság egyik legjobb ellenszere a vitaminpótlás. Az én személyes kedvenceim ilyen szempontból a magnézium, C és D vitamin, amiknek a hiánya fáradtságban is megtestesülhet. (Tudtátok, hogy például, ha gyakran kívánjátok a csokoládét, akkor valószínűleg magnéziumhiány lehet az oka?) Pluszban mindig szedek hajvitamint, ami értékes B vitaminokat is tartalmaz, de a megfelelő étrend is mindenképp fontos. A zöldségek, gyümölcsök és magvak nagyban hozzájárulnak a megfelelő vitaminbevitelhez, ne feledkezzünk el róluk!


3. Egy kis mozgás mindenkinek kell

A mozgás boldogsághormonokat, endorfint termel, aminek különösen nagy hasznát vehetjük, ha levertnek érezzük magunkat. Akár már 15-20 perc naponta is nagyon sokat számít, nem kell azonnal másfél órás edzésekbe belevágni, amire nehéz rászánni magunkat. Ahogy egyre jobb lesz az idő, egyre jobb sétálni a friss levegőn, előkerülhetnek a bringák és a futócipők, de bármilyen mozgásforma jó lehet, ha élvezzük. Arról meg ne is beszéljünk, hogy nyárra formába is hozhatjuk magunkat.


4. Egy tiszta, új kezdet

A tavaszi nagytakarítás, amit senki sem akar megcsinálni, de mindenki tudja, hogy nagy szükség van rá. Érdemes rászánni egy napot arra, hogy kitakarítsuk a gardróbot, megtöröljük az ablakot, amit télen nincs kedvünk még kinyitni sem és alaposan letörölni a port. Egyrészt, az aznapi mozgást már biztosan kipipálhatjuk, másrészt sokkal jobban fogjuk magunkat érezni, hogy túl vagyunk rajta és ráadásul még tiszta is a lakás vagy a szoba.


5. Mozgósítsd a kreatív energiáid is

Nem tudom, a többi kreatív alkotó hogy van vele, de nálam a tavaszi fáradtság bizony az ihletre is kihat. Ebből az állapotból azonban könnyebb kimozdulni, ha az éppen függőben lévő kreatív energiákat másfelé is lekötjük. Mostanában beszereztem néhány filléres felnőttszínezőt és egy csomag színes ceruzát, ami órákra le tud kötni, előszedtem a Nyírd ki ezt a napló!-t, de a bullet journalom is szívesen díszítgetem. Gyöngyfűzés, videóvágás, rajzolás, festés, válassz bármit, a lényeg, hogy élvezd és lekösd magad. Ha jobb kedvűen állsz fel az asztaltól, egészen biztosan szívesebben folytatod a napod mosolyogva ásítozás helyett.

+1. Ne hagyd otthon a gyógyszeres neszesszeredet sem

Van az a fejfájás, amivel nincs mit tenni, hiába iszunk bármennyi vizet, hiába szedjük a vitaminjaink és mozgunk, nem lehet elkerülni. Tavasszal jellemzőek az erőteljes frontok, vagy akár a kettős frontok is, amik még az arra nem érzékenyeket is megviselik. Akár a pénztárcában is elfér 1-2 szem gyógyszer, így ha szükség hozza, mindig van mihez nyúlni.


Ti hogy próbáljátok kivédeni a totális ellustulást a tavasz közeledtével?

Niki

Képek forrása: WeHeartIt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése