Backstage - Shades of Cool

Hogyan készült a Shades of Cool?

Lana Del Rey és a sugar daddyk




            Szerintem, aki olvasta a történetet, vagy ismeri Lana Del Reyt, azok előtt nem titok, hogy a fő ihletforrást az egyik kedvenc énekes-dalszerzőm jelentette.
            Lana Del Reyről tudni kell (vagy legalább érdemes), hogy a sugar daddy valószínűleg az egyik kedvenc szava lehet, mert rengeteg dalában megjelenik az idősebb férfi képe, ahogy például ebben a videóban össze is gyűjtötték, habár nem az összeset. Ezért is ábrázoltam és képzeltem Lanát Pennyként és a videoklipben szereplő Mark Mahoneyt, mint az idősebb Richardot. Mark egyébként egy tetoválóművész, aki magát Lanát is tetoválta már.
            A címadáson rengeteget gondolkodtam, az utolsó pillanatig hezitáltam, aztán úgy döntöttem, hogy magát az egész történetet ihlető dal címénél nem lesz jobb meghatározás arra, amiről írni akarok. Tudom, hogy a közvélemény azonnal elítéli, ha egy fiatalabb lány/nő kapcsolatba kerül egy tőle idősebb férfival, aminek bizonyosan előfordul, hogy jó alappal teszi, de ez nem jelenti azt, hogy nem történhet meg, hogy tényleg szerelembe esnek egymással. Csavarni szerettem volna egyet a szokásoson és megmutatni azt, hogy a sztereotípiák nem mindig igazak.


            Ráadásul, mintha mostanában egyre felkapottabb lenne ezt a téma, egyre több helyen jön velem szembe és minden egyes alkalommal emlékeztetett rá, hogy igen, ideje volna már megírni ezt is, hónapok óta halogatom, enyje-benyje. Valahol féltem is leírni ezeket a sorokat, nehéz témának tűnt úgy megírni, ahogy szerettem volna és ahogy remélem, hogy sikerült papírra vetni. Mostanra mintha már ezt is kicsit "romantizáltuk" volna. Pontosan ezért is nem szerettem volna a pénzre kihegyezni az én történetemet, mert úgy gondolom, hogy ennek az egész daddy őrületnek mindenekelőtt az alapján Nabokov Lolitája adta az alapot, ami egy teljesen más szemszögből nézi ezt a borzasztóan érzékeny és nem egészen biztos, hogy egészséges kapcsolatot (mármint Lolita és Humbert Humbert kapcsolatát).

Everything is grey
His hair, his smoke, his dreams

            Itt van példának Halsey és a Colors, ami mind a szövegében, mint a videoklipben megjelenik a sugar daddy hatás. Komolyan, nem tudom, hogy miért lett ennyire felkapott, talán az amerikaiak túl sok Lana Del Reyt hallgatnak, vagy mert ismét felkapott lett a Lolita (vagy mindkettő), bár nem különösebben bánom, hiszen a tucatnyi Lana dal mellett, amiket felsorolni sem tudnék, bőven volt honnan meríteni az ihletet.
            Végül örülök, hogy rávettem magam arra, hogy megírjam ezt a történetet, remélem úgy, hogy az összes érzést, amit el tudok képzelni egy ilyen helyzetben át tudtam adni. Még úgy is jól esett happy enddel befejezni, hogy tudom, általában nem ez a jellemző, de remélem elnézed ezt nekem.


            Jövőhéten újdonságokkal folytatódik a Friday Latte, remélem velem fogsz tartani.

Niki

Képek forrása: WeHeartIt

Megjegyzések