Az ötven könyves kérdéses tag – első rész

Kedves Olvasó!


            A héten és a következőn ezzel a nagyon hosszú, viszont számomra annál érdekesebb taggel készültem. Az ötven kérdést két részre bontottam, mert sem megválaszolni nem sikerült mindent egyszerre, és úgy gondolom, hogy végigolvasni is sokkal több idő, mint amennyit én rászánnék legtöbbször egy blog bejegyzésre, de remélem tetszeni fog.

            Ha tetszett, válaszold meg te is a kérdéseket a kommentek közt, szívesen olvasnám a válaszaid!

Niki


1. Melyik volt az utolsó könyv, ami olvastál?
Rachel Hawkins: School Spirits – Kísértetsuli

2. Jó volt?
A maga nemében igen.

3. Miért gondolod, hogy jó volt?
Nem volt kiszámítható, végig fenntartotta az érdeklődésem és nem akartam letenni, hogy belekezdjek inkább egy másikba. A karakterek nem nőttek a szívemhez, de érdekelt, mi fog velük történni. Nem szoktam ilyen könyveket olvasni, ajándékkönyv volt és nem is én vagyok a megcélzott korosztály szerintem, de nem bántam meg, hogy elolvastam.

4. Ajánlanád más embereknek?
Ajánlanám, főleg azoknak, akik szeretik ezt a stílust és Rachel Hawkins más könyveit.

5. Milyen gyakran olvasol?
Minden nap.

6. Szeretsz olvasni?
Persze :)

7.Melyik volt az utolsó rossz könyv, amit olvastál?
Tényleg rossz könyvet már régen olvastam, szerintem már egy éve is van, hogy Ally Carter: Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek című könyvét olvastam. Inkább rossz élmény volt, az pedig Csendes Nóra: Záporutca kötete volt.

8. Miért nem szeretted?
Ezt már alaposan kifejtettem ebben a bejegyzésben, de röviden, mivel hasonlóan írok Nórához, pár dolog eléggé arcon vágott olvasás közben.

9. Szeretnél író lenni?
Igen.

10. Olvastál már olyan könyvet, ami nagy hatással volt rád?
Igen, rögtön kettőt is tudok mondani, az egyik Jay Asher: 13 okom volt, amelyből most fog kijönni egy Netflix sorozat, illetve Benjamin Alire Sáenz: Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában (ez azért nem semmi cím!). Míg az előbbi egy öngyilkos lány okait sorolja fel, hogy miért vetett véget az életének, addig az utóbbi két fiú, Aristotle és Dante különleges kapcsolatát mutatja meg, imádtam mindkettőt.

11. Olvasol fan fictiont?
Nem igazán.

12. Írsz fan fictiont?
Gondolkodtam már rajta, de még sosem írtam egyet sem.



13. Mi a kedvenc könyved?
Nem tudok egyet mondani, túl sok van.
Benjamin Alire Sáenz: Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában
Paula Hawkins: Lány a vonaton, nem tudok thrillert írni, de olvasni nagyon szeretem őket. Sajnálom, hogy a film nem sikerült annyira jóra, mint maga a könyv, de az olvasás élvezeti értékéből ez semmit sem von le.
És John Greentől bármi, akármit olvastam tőle, minden tetszett, nagyon remélem, hogy nem sokára fog kiadni új olvasnivalót, mert még egy könyv maradt hátra tőle.

14. Melyik a legkevésbé kedvenc könyved?
Olyat tudok mondani, amire dühös vagyok, Veronica Roth: A hűséges, végtelenül csalódott voltam, amiért a Beavatott sorozat úgy végződött, ahogy. Bennem hagyta az érzést, hogy ezért olvastam végig három könyvet, nagyon sajnálom, hogy nem választott más megoldást az író. A  novelláskötetben persze magyarázatot ad, hogy miért pont ez történt, valahol meg tudom érteni, (annyira nem szerettem volna spoilerezni, de Spoiler!) Négyest miért tartotta meg magának Roth, de Tris túl sokáig volt főszereplő ahhoz, hogy csak úgy megöljék, szerintem.

15. A papír könyveket szereted vagy inkább gépen olvasol?
Jobb érzés valódi papírt tartani a kezem közt és lapozgatni, de sokszor maradok a digitális eszközöknél, mert nem kell magammal cipelnem a papírverziót.

16. Mikor tanultál meg olvasni?
Első osztályban.

17. Melyik a kedvenc kötelező olvasmányod?
Fura gyereknek számítottam mindig is, habár egy kortárs könyvet nekem mindig nagyobb élmény olvasni, szerettem Szophoklész: Antigonéját, Voltaire: Candide-jét és Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyőjét is.

18. Mi a kedvenc könyvsorozatod?
Kelly Creagh: Soha már trilógiája, eddig két rész jelent meg és habár a második annyira nem tetszett, az első még mindig a kedvenceim között van, Edgar Allan Poe miatt különösen.

19. Ki a kedvenc íród?
Külföldiek közül John Green, magyarok közül Leiner Laura, mert tudom, hogy az ő könyveik mindig meg fognak nevettetni. A klasszikusok közül Mikszáthot szívesen olvasok.

20. Melyik a kedvenc műfajod?
Szeretek romantikus dolgokat olvasni, legalább annyira, mint egy jó thrillert.

21. Ki a kedvenc szereplőd egy könyvsorozatból?
Mennyire lesz sablonos, ha azt mondom, hogy Nagy Márk a Bexi sorozatból? #márker

22. Előfordult már, hogy egy könyv elrepített egy másik helyre?
Mindig ez történik. Minden. Egyes. Alkalommal.

23.Melyik az a könyv, amelyikhez szeretnéd, hogy legyen folytatás?
Ez a kívánságom már valóra is vált, mert Gayle Forman: Csak egy nap című regénye ha jól tudom, kapott folytatást. Elég lezáratlanul ért véget, alig várom, hogy megkaparintsam a folytatást és megtudjam, mi történt az utolsó oldal után.

24. Melyik az a könyv, amelyikről azt kívánod, hogy bár ne készült volna folytatás?
Ha aszerint nézem, hogy melyik második rész lett rosszabb szerintem, akkor Oravecz Nóra: Összekötve. Az első rész egészen oké volt, a második részt már végig sem olvastam, ha jól emlészem.
Ha viszont aszerint nézem, hogy melyik második rész ríkatott meg leginkább, akkor Zakály Viktória: Hanna örök, mert nagyon jó könyv lett, de a vége nagyon-nagyon szívenütött.

25. Mennyi ideig tart kiolvasni egy könyvet?
Fogalmam sincs, igazából van, hogy egyetlen délután alatt végzek egy könyvvel, de egyébként este, lefekvés előtt szoktam mindig egy kicsit olvasni, így több hét is eltelik, míg egyet befejezek.



Képek forrása: WeHeartIt

Megjegyzések