TAG - Írók kérdőíve

Kedves Olvasó!

   Daremo blogján, A papírfecnis fiókon találtam ezt a kérdőívet már jó régen (az ő válaszait ITT találjátok), de elmentettem magamnak és most végre ki is tölthetem. Vannak dolgok, amikről már beszéltem, vannak rólam új infók is, ha kíváncsi vagy olvass tovább!

Niki 




1. Milyen műfajban szoktál írni (novella, vers, regény, blog stb.)?
Mindent írtam már szerintem lassan, de most a novella a kedvencem.

2. Milyen zsánerekben és témákban szoktál írni?
Romantikus young adult a megszokott, de lassan itt a blogon végigjárok minden zsánert.

3. Mióta írsz?
2009-ben vetettem papírra az első történetem, de utána félbemaradt a dolog. 4 éve foglalkozom írással rendszeresen.

4. Van már kiadott/megjelent műved?
Sajnos még nincs.

5. Melyik volt a legelső írásod?
Davidson néni bűvös naplója, ami egy fantasy volt, ITT jelent is meg a blogon részlet belőle, olvasni csak saját felelősséggel.

6. Miért írsz?
Nem tudom pontosan, már kiskoromban is szerettem a kisebb unokatestvéreimnek akkor kitalált történeteket mesélni, ez egy ilyen velem született dolog lehet.


7. Hogyan találsz időt az írásra?
Éjszaka írok, mikor már semmi más dolgom nincs. Reggel és délután is próbálkoztam, de hosszútávon egyik sem vált be, inkább vagyok fáradt másnap reggel.

8. Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?
Éjszaka, az ágyamban, nyitott ablaknál, hogy halljam az éjszaka zajait. Van a sötétségben valami varázslatos.

9. Mit szoktál enni vagy inni írás közben?
Nem nagyon szoktam enni-inni, mert ez is elvonja a figyelmem és kiesek a ritmusból. Könnyen elvonható sajnos a figyelmem. Néha azért jól tud esni egy pohár bor a nehezebb részekhez (szerkesztés, khm).

10. Van íráshoz használt dallistád?
Olyan előfordul, hogy egy-egy novellához vagy jelenethez beragad egy dal, de konkrét dallistát nem szoktam használni. Nekem megfelel az aktuális kedvenc, bár ihletszegény időszakokra van egy megszokott listám:



11. Mit gondol(nak) a családod/barátaid/szeretteid arról, hogy írsz?
Nem igazán foglalkoznak vele, a barátaim lelkes bétáim és szerkesztőim, ha megkérem őket, támogatnak.

12. Az alkotás melyik részét szereted a legjobban?
Amikor elragad a flow és gondolkodás nélkül jönnek a szavak az első megírásnál. Az igazán varázslatos.

13. Az alkotás melyik része jelenti számodra a legnagyobb kihívást?
Egyértelműen a szerkesztés. Nagyon nehéz visszanézni a megírt történetet és látni a rengeteg hibát, amit első körben vét az ember. Ezért is maradtam távol az utóbbi hónapokban a regényektől, nagyon sok szorongást okoz a szerkesztések sorozata, több körben olvasni újra és újra ugyanazt és újabb hibákat találni. Sosem leszek velük elégedett, akármennyit szerkesztem őket. Nyilván mérföldekkel egyszerűbb ez egy novellánál, mégsem könnyű.

14. Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?
Általában gépelek a Wordbe vagy egyenesen a Bloggerbe, de előfordul ihlethiányosabb időszakokban, hogy jobb kikapcsolni a netet, a laptopot és papírra, tollal írni old school módon.

15. Hogyan lépsz túl az írói válságon?
Ki kell deríteni mindig az író válság gyökerét, hogy mi okozza a blokkot, addig lehetetlen a továbblépés. Ha az sikerült, utána már egy jó playlist, írással foglalkozó videók, hangulatos hely az íráshoz sokat tud segíteni a visszarázódásban.

16. Hogyan motiválod magad az írásra?
Általában már legalább egy hónapra előre be vannak időzítve a bejegyzéseim, így amikor látom, hogy kezdek kifogyni és jövőhéten már nem lesz mit posztolni, az tüzet gyújt a fenekem alatt és ismét billentyűt ragadok. Persze a barátaimmal egy kis brainstorm és videók/cikkek az írásról is felélesztik bennem a vágyat az írásra.


17. Kik azok a szerzők, akik a legjobban inspirálnak téged íróként?
Hűha, John Green munkássága nagy szerepet játszott abban, ahogy most írok. G. Szabó Judit regényei kisebb koromban teljesen elvarázsoltak. Ha klasszikusok közül kell választani, akkor pedig Mikszáth Kálmán volt az, akit olvasva azt gondoltam, ezt én is tudnám csinálni.

18. Melyik könyvek inspirálnak téged legjobban íróként?
Igazából bármit olvasok, az inspirál valamilyen módon: vagy azonnal írni akarok én is valami ilyet, vagy levonom a következtetést, hogy milyen nagy hibákat nem szabad elkövetni. Nagyon kevés olyan könyv van, amit hajlandó vagyok újra meg újra elolvasni, és az egyik ilyen Homonnay Gergely Puszi! Erzsi-je, a humor lerepíti azt a bizonyos parókát (anglicizmus, éljen), próbálok tanulni belőle.

19. Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?
Írj minden nap, ha van ihleted, ha nincs. Nem számít semmi, csak írj, írj írj és még egy kicsit írj.

20. Milyen céljaid vannak idén az írással kapcsolatban?
Igazából csak nem feladni és írni még többet. Feladtam mostanra a nagy, világmegváltó célokat, élvezni szeretném az írást.



Képek forrása: WeHeartIt

Megjegyzések